»Nace Šumi je bil karizmatičen predavatelj, ki je z odprtimi razpravami in lastnim zgledom spodbujal k samostojnemu prepoznavanju umetnin, učil, da se je treba za ohranitev dediščine nenehno boriti in da noben dosežek ni zagotovljen in dokončen.«
»Stal je pred vhodno fasado in sočasno govoril o fasadi in o tistem, kar je na drugi strani. Vedno je imel v glavi celo stavbo, nikoli ni razlagal parcialno.«
»Kje je tu vic?«
»Na predavanjih mu je uspelo zelo sintetično predstaviti ključne probleme posameznih obdobij, zelo rad pa nas je peljal tudi na teren, predvsem po Ljubljani.«
»Je natančen opazovalec in pronicljiv sogovornik z izrednim darom za povezovanje različnih strokovnih področij.«
»Je vse svoje življenje posvetil varstvu kulturne dediščine ter s tem povezanim panogam doma in v svetu.«
»Je odličen glasnik vrednot Slovenije, aktivni kritični pisec, ki se oglaša v različnih medijih, avtor številnih publikacij in razstav, član mnogih komisij ter društev.«
»To je bil sicer lep čas, hkrati pa priznavam, da sem bil odvisen od vznemirjenja, ki sem ga občutil, ko sem svoje slike pošiljal v največje dražbene hiše in mi jih je uspelo prodati.«
»Če je avtor znan, cena pa nizka, je nekaj sumljivo.«
»Prepogosto gre za ničvredno robo.«
»Brez analize ni mogoče ločiti ponaredka od izvirnika.«
»Ni bilo dokazano, da je ponarejevalec on, čeprav smo pri hišni preiskavi v njegovem domu našli več slik in osnutkov del.«
»Nazadnje je neki gospod prinesel pet Mušičevih akvarelov iz Italije, a so bili tako slabo narisani, da smo takoj zaznali, da niso izvirni.«
»Vsakemu, tudi največjemu strokovnjaku se lahko zgodi spodrsljaj.«
»Vzamemo enega do dva kvadratna milimetra snovi, iz katere je slika narejena, in z različno laboratorijsko opremo, tudi z mikroskopi, analiziramo posamezna zrna pigmentov.«
»Težko trdimo, da v Narodni galeriji nobena slika ni ponaredek, vsekakor pa pri pridobivanju umetnin postopamo izjemno pazljivo.«
»materializacijo zaključka ELKD-ja«
»Na eni strani nujno, da gradivo INDOK centra predstavijo javnosti, in na drugi, da akvarele zaščitijo, in to je po njegovih besedah tudi eden izmed ciljev publikacije.«